Θέατρο Σκιών
- Αυτενέργεια
- 3 Δεκ 2024
- διαβάστηκε 2 λεπτά
Έγινε ενημέρωση: 11 Δεκ 2024
Συζητούμε για την εικόνα της ενότητας και ζητούμε από τα παιδιά να την παρατηρήσουν και να κάνουν υποθέσεις. Ποιος; Τι κάνουν; Γιατί; Τι να συζητούν άραγε; Γιατί δείχνουν προβληματισμένοι;
Διαβάζουμε το κείμενο μεγαλόφωνα και ρωτάμε: Ποιοι είναι οι ήρωες που μιλούν; Τι λένε; Πού βρίσκονται; Τι κάνουν;
Διαβάζουμε το κείμενο όλοι μαζί δείχνοντας παράλληλα στο διαδραστικό. Επισημαίνουμε ποιος είναι ο τίτλος του κειμένου. Χρωματίζουν τα Θ,θ στον τίτλο.
Ζητούμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν όλα τα Θθ του κειμένου με ένα χρώμα και το δίφθογγο "σπ" με άλλο χρώμα. Αναφέρονται οι λέξεις που έχουν θ και σπ.
Γράφουμε στο τέλος του κειμένου το είδος του (διάλογος). Συζητούμε ποια κείμενα ονομάζουμε διαλόγους. Μπορούμε να κάνουμε καταμέτρηση των προτάσεων του κειμένου. Απαριθμούμε στο πλάι και συζητούμε πόσες προτάσεις έχουμε.
Κυκλώνουμε τη λεξούλα "θεόρατο" και ρωτούμε τι είναι αυτή η λεξούλα. Υπενθυμίζουμε ότι οι λέξεις που περιγράφουν ουσιαστικά λέγονται επίθετα.
Γράφουμε λέξεις-επίθετα που χαρακτηρίζουν τον Καραγκιόζη στο τετράδιο. Μιλούμε κι άλλο για τα επίθετα και καταγράφουμε σε ένα χαρτόνι και άλλα επίθετα.
Βρίσκουμε και γράφουμε κι άλλα επίθετα και τα αναρτούμε στην τάξη.
2η ημέρα
Αναρτούμε στα τετράδια των παιδιών την αφίσα που βλέπουν η Μαρίνα και ο Άρης και σημειώνουμε κάποια στοιχεία της αφίσας που παρατηρούμε. Γράφουμε κείμενο με σκοπό να περιγράψουμε την αφίσα:

Βρείτε εδώ το αρχείο:
Επιπλέον, γράφουμε συνώνυμες λέξεις για τη λέξη θεόρατο που είχαμε βρει μέσα στο κείμενο κι εξηγούμε στα παιδιά ποιες λέξεις λέμε συνώνυμες.

Βρείτε εδώ το αρχείο:
Εάν θέλουμε μπορούμε σε αυτή την ενότητα να επεκταθούμε λίγο παραπάνω στην Αφίσα ως κειμενικό είδος, όπως προτείνει το Α.Π. και να μελετήσουμε τα βασικά στοιχεία της. Εδώ κάναμε δραστηριότητα κόψε ράψε για μια αφίσα του Θεάτρου Σκιών.
